Keresés ebben a blogban

2009. január 16., péntek

Fejlődés

Fejlődés
Óh!Balga ember!Szóval fejlődni akarsz.

Szellemileg.Lelkileg.
Főleg tudatosan.
Tehát irányítani akarod.

Tolni a folyót.Vinni a szelet.
Vigyázz!Fárasztó munka.Az értelme – csekély.

Persze megtehetnéd,hogy „csak” ott vagy.
Ott ahol a szél jár,ahol folyik a folyó.
Ott vagy teljes lényeddel.
Nézel.Nézel és látsz.
Talán még élvezed is a természet játékát,vagy ha „alapból”a kesergést szereted akkor bosszankodsz – ez a fránya folyó!
A lényeg azonban: pont ott vagy!
Most megsúgom: Nem is lehetsz máshol csak pont itt – a fejlődés ösvényén.
Nézz csak hátra!
Az út amin jöttél eltűnt.A sarkadnál véget ért.

Ezen az úton nincs visszaút.
Én mondtam – ez a lelki fejlődés ösvénye.
Nézz előre!
Sűrű bokrok,sziklák erdő.Akkor most merre?

Megsúgom: Mindegy!
Figyelj csak!

A lábad soha nem áll meg.
Folyton jár és jár – az úton.
Én mondtam: ez a fejlődés ösvénye.
Pszt!Fülelj csak!

Mások is járnak erre.
Nézd csak ,ott távolabb!

Milyen vidámak!Dalolnak,játszanak.
Talán nem látják a sűrű bokrokat?
Amott.Ő igen!
Ő bosszankodik,pedig a sziklát most választotta ketté az út.
És ők?!Milyen mulatságosak.

Mutatják egymásnak erre – erre.Csak így és így!
De a lábuk másfelé viszi őket.
Valaki szóljon nekik!
Csak bízzátok a lábra!

A fején az ember mégsem járna!
És valahol ott vagyok én is.

Észre sem vennél,ha nem figyelsz – hisz nem vagyok magasabb és nem vagyok fényesebb.
A lábam csak jár.
Úgy, ahogy a tied.
Tudja mit csinál.
A kéz csak úgy ír - tudja mit csinál.

A fej - hmm...tudja mit csinál?
Óh!Drága ember!

Miért tolnád a folyót?
Talán,talán…… csinálj hozzá hajót.

Egy egyszerűt, ...
s nem ragaszkodót …..


~ Fű ~ 2004-03-07

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése